GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI:
✔ Başhekimlikçe uygulanan ve geliştirilen kalite politikalarına uyar, verilen görevleri yerine getirir. Birim ve görev işleyişini anlatan dokümanlarının hazırlanması ve güncelliğinin sağlanmasından, dış kaynaklı dokümanların birimde güncel halde bulundurulmasından ve tüm bu kayıtların saklanmasından ve uygulanmasından sorumludur.
✔Hasta ve çalışan güvenliğinin sağlanması amacına yönelik olarak hastane idaresinin tüm talimatlarına uyar, gereğini yerine getirir.
✔Sistem içerisinde kullanılan server, yazıcı, barkot yazıcı ve bilgisayarların rutin bakımlarını yapar. Bilgisayar sistemleri üzerinde meydana gelen donanımsal problemleri çözer.
Otomasyon programı kullanıcılarının eğitimini verir.
✓ Kendisine bildirilen arızalı cihazlara müdahale eder, cihazların garanti kapsamında olup
olmadığının takibini yapar.
Cihaz bakım ve onarımında kullanılan malzemelerin korunmasından sorumludur.
Otomasyon ana sisteminin gerek donanım gerekse yazılım olarak işlerliğinin sağlanması, sistemin bakım ve onarımlarının yapılmasından sorumludur.
✔ Otomasyon sistemine bağlı bilgisayar, switch v.b. donanım ve yazılımlarının çalışırlığının sağlanması, bakım ve onarımlarının yapılmasından sorumludur.
Otomasyon sistemi için gerekli kablolamaların yapılması, yeni eklenen kullanıcıların donanımlarının ve kurulmasından sorumludur.
Sistem sorunlarının zamanında çözülmesi için gerekli çalışmaların yapılmasından sorumludur.
Bilgisayar sistemleri üzerinde meydana gelen donanımsal problemleri çözmek,
Bilgisayar sistemlerinin güncel kalmasını sağlamak,
İnternet erişim sorunlarına destek vermek,
Bilgi işlem altyapı malzeme ihtiyaçlarını belirlemek ve temin edilmesini sağlamak,
Donanım sistemlerini takip ederek analizlerini periyodik olarak raporlayıp yönetime sunmak,
✔ Bilgi sistem teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek üst yönetime yapılabilecek iyileştirme
veya değişimler hakkında raporlar hazırlamak.
Hastanenin malı olan her türlü donanım gereçleri ve araçları muhafaza etmek
✔ Garanti kapsamındaki ürünlerin yetkili servise gönderilmesini ve takibini yapmak
✓ Donanım Destek Servisine ait mekânların emniyetini, tertip ve düzenini sağlamak.
İhtiyaç duyulan birimlerde bilgisayarlarla ilgili eğitim çalışmalarını organize etmek,
✔ Hastane kamera sisteminin hatasız ve 24 saat kesintisiz çalışmasını sağlamak,
✔Parçalarının alımı esnasında fiyat, kalite araştırması yaparak, teknik şartnamenin hazırlanması sağlamak
✔Diz üstü bilgisayar ve projektörleri ilgili personele zimmetle verilmesi ve teslim alınması işlemlerini gerçekleştirmek
✓ Yazıcı kurulumu, ağ, internet, ağ kablosu vb. sorunlar için gerekli hizmetleri vermek
✓ Kurumun ihtiyacına göre kendini ve bilgisini yenilemek, yeni bilişim sistemlerini ve alt yapılarını öğrenmek, kendini geliştirmek,
✓ Hastane bilgisayarlarının envanterini düzenlemek ve takibinisağlamak.
✔ İşe yeni başlayan personele uyum eğitimi kapsamında eğitim hazırlamak ve sunmak
✔ Düzenli veri elde edilmesini sağlamak amacıyla, bilgisayar ve hastane programı eğitimlerini güncel olarak sunmak.
✓ MHRS ile ilgili günlük kontrollerin yapılması, hekimlerin hizmet sunamadığı tarihlerde sistemin kapatılması, acil durumlar nedeniyle hekim hizmet sunamadığında ilgili hastaların bilgilendirilmesi, hasta çağrı monitörlerinde MHRS önceliğinin kullanılması işlemlerinin sağlamak ve kontrol etmek.
✔Karşılaştığı sorunları müdür yardımcısına rapor olarak sunmak, kalite yönetim birimi ile işbirliği içinde çalışmak.
✓ Kalite standartları uygulamaları, verimlilik ve kalite standartları uygulamaları doğrultusunda çalışmakla yükümlüdür.
✔
İş sağlığı ve güvenliği uygulamaları kapsamında kurumun hazırladığı iş sağlığı ve güvenliği iç
yönetmeliği hükümlerine uymakla yükümlüdür.
✔ Hizmet içi eğitimlere planlanan uygun zamanlarda katılmakla yükümlüdür.
✓ Hastane bilgilendirme yöntemi olarak kullanılan ve kendilerine iletilen smsleri okumak üzere
kişisel cep telefonlarının günlük olarak kontrol edilmesinden sorumludur.
✓ Afet planında görevlendirildiği süreçlerden ve süreçlerin yönetiminden sorumludur. Bilgi güvenliği farkındalık bildirgesinde yer alan maddelere uymakla yükümlüdür.
✓ Kurumca ve ilgili mevzuat ile verilen diğer görevleri yapmak.
ETİK İLKELER:
Sağlık Meslek Mensupları İçin Temel Etik İlkeler
Bireylerin ve Toplumun Sağlığını Birinci Önceliği Sayar
Öncelikle zarar vermeme ilkesine uyar.
Sağlık hizmeti sunarken, aldığı eğitim ve edindiği deneyim ile sahip olduğu bilgi, beceri ve imkânlarının tamamını kullanarak en iyi ve faydalı olacak şekilde planlama ve uygulama yapar.
✔ Daima en üst düzeyde hizmet vermeye gayret eder.
✓ Hizmet verdiği bireylerin kişilik haklarına ve mahremiyetine saygı gösterir.
✔ Hastanın kendi sağlığı ile ilgili kararı kendisinin vermesi hakkına saygı duyar. Bunun için hastaya, sağlık durumu hakkında, hastanın kültürel, toplumsal ve ruhsal durumuna özen göstererek doğru ve yeterli bilgilendirme yapar.
✓ Hastanın; ırkı, etnik kökeni, kültürü, politik görüşü, dini, inancı, mesleği, sosyal durumu, medeni hali, cinsiyeti, yaş ve sağlık durumu, doğduğu yer, yaşam tarzı, zihinsel ya da fiziksel yeteneği, ekonomik konumu ya da diğer tutumları temelinde ayrımcılık yapmaz.
Mevcut kaynakların dağıtımını; birey, grup veya toplulukların gereksinimlerini dikkate alarak, hakkaniyet, adalet, eşitlik ve tarafsızlık ilkeleri çerçevesinde yapar.
Hastanın sağlık durumu, tanısı, hastalığın seyri ve tedavisi hakkındaki tüm tanımlanabilen bilgiler ile diğer tüm kişisel bilgileri, ölümünden sonra bile gizli tutar. Aynı zamanda, sağlık hizmeti alanların bilgi, beden ve düşünce mahremiyetine saygı gösterir.
Mesleğini Meşruiyet ve Dürüstlük Çerçevesinde Uygular ✔
✔ Sağlık hizmetini, almış olduğu eğitim, edindiği bilgi, deneyim ve bilimsel görüşler doğrultusunda sosyokültürel değerleri dikkate alarak yürütür. Bireye ve topluma karşı dürüst davranır, aldatıcı olmaz.
✓ Sağlık hizmet sunumunda; birey ve toplumu, bilimsel araştırma veya eğitim faaliyetleri ile belli bir uygulamayı kişi ya da kuruma yönlendirme yoluyla çıkar aracı olarak kullanmaz.
GÖREV DAĞILIMINDA ÇATIŞMA YAŞANMASI DURUMUNDA; Çatışmaya neden olan etmenlerin çok boyutlu olduğu, biyolojik, psikolojik ve sosyal etmenlerin,
çalışanların davranışını şekillendirmede etkin rol üstlendiği kabul edilmektedir. Çatışma yönetimi sürecinde, bireyin kendi psikolojik ve sosyal özelliklerini tanıması, olası çatışma tepkilerini öngörebilmesi ve gerektiğinde davranışlarını değiştirmesi, çatışmanın çözüme kavuşturulmasında etkili olabilecek bireysel katkıyı göstermektedir. Hastanede görev dağılımında çatışmanın sebepleri sistem yaklaşımı etrafında ele alınır ve çözüm önerileri de bu yönde geliştirilir. Kişisel iletişim eğitimleri, hizmet içi eğitimlerin arttırılması, hiyerarşik mesafe, etkin performans yönetimi, sosyal faaliyetlerin arttırılması gibi konular, çatışma yaşanmasının önüne geçecek yöntemlerden bazılarıdır. Görev dağılımında çatışma yaşanması durumunda bağlı bulunulan üst yöneticiye konu iletilerek, üst yöneticinin konunun özelliğine göre belirleyeceği yol izlenir.