GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI:
✓ Sistemde oluşabilecek arızalara anında müdahale edip, gerekirse ilgili diğer teknik personeli yardıma çağırır.
✔Hastanenin malı olan her türlü lisanslı yazılım, donanım gereçleri ve araçları merkezde
muhafaza eder. Başkası tarafından kullanılmasına ve kopya edilmesine müsaade etmez. Yeni bir sisteme ihtiyaç duyulduğunda hizmet alımı için şartname hazırlar.
✔Bilgi İşlem Merkezine, bu merkezde görevli personelden başkasının girip/çıkmasına, sisteme müdahale etmesine müsaade etmez.
✓ Hastanenin gizli bilgilerini gizlilik prensibine uygun yürütür. Bilgi güvenliği konusunda çalışanlara uyum eğitimi kapsamında ve eğitim planı doğrultusunda farkındalık eğitimi sunar.
✓ Sağlıkta kalite standartları hastane seti bilgi yönetim sistemi standartları doğrultusunda Bilgi işlem merkezi personeli belirlenen aralıklarla, bilgi yönetim ekibi toplantısına katılır ve görüş bildirir.
✓ Hastane bilgisayarlarının donanım eksikliklerini yerinde tespit edip,en kısa zamanda teminini sağlar.
✔Sağlıkta kalite standartları hastane seti bilgi yönetim sistemi standartları doğrultusunda Hastanenin Web sayfasını düzenli aralıklarla güncelleyip, hastane adına yayınlanması gereken verileri günlük olarak yayınlar.
Hastanemizde bilgisayar otomasyon sisteminin yaygınlaştırılması çerçevesinde düzenli veri girilmesini sağlamak amacıyla, bilgisayar ve hastane programını yeni kullanmaya başlayan personele modül eğitimi verir. Bilgi Yönetim Sistemi uygulamalarına ilişkin güncellemeler hakkında çalışanları bilgilendirir ve kayıt altına alır.
✔Bilgi İşlem Merkezindeki bilgilerin yedeklenmesinin takibinden sorumludur. Yedekleme, günde 3 defa yapılmalı, yedekleme işlemi için sistemin yoğun olmadığı zamanlar seçilmelidir. Yedekleme dosyaları HBYS'nin çalıştığı sunucu haricindeki bir ortama alınmalıdır. Alınan yedekleme ortamı, fiziksel olarak HBYS'nin üzerinde çalıştığı alanlardan farklı bir alanda, mümkünse farklı binada saklanmalıdır.
✓ Sağlıkta kalite standartları hastane seti bilgi yönetim sistemi standartları doğrultusunda bilgi yönetimine ilişkin süreçlerin güvenli bir şekilde yürütülmesi ve koordinasyonu sağlar. Kullanıcı yetkilerini belirler, kayıt altına alır.
✓ Sağlıkta kalite standartları hastane seti bilgi yönetim sistemi standartları doğrultusunda her kullanıcının Bilgi Yönetim Sistemi uygulamalarında hangi bilgilere erişebileceği tanımlanmasını ve çalışanların yetki düzeyleri ile ilgili olarak bilgilendirilmesini sağlar.
✓ Sağlıkta kalite standartları hastane seti bilgi yönetim sistemi standartları doğrultusunda Bilgi Yönetim Sistemine yönelik olarak, yazılım ve donanımla ilgili sorunlar, bilgi güvenliği, bilgi mahremiyeti, kullanıcı hataları gibi konularda risk analizi yapılmasını sağlar.
✔ Süreçlerde karşılaşılan sorunların kayıt altına alınmasını sağlar, sorunlar ile ilgili gerekli iyileştirme çalışmaları başlatır ve kayıt altına alır.
✔ Sağlıkta kalite standartları hastane seti bilgi yönetim sistemi standartları doğrultusunda yedeklemeler aracılığı ile yılda bir kez veri kurtarma testi uygulanmalıdır.
✓ Yazılım-donanım destek birimi 24 saat kesintisiz hizmet sunmalıdır.
✓ Sağlıkta kalite standartları hastane seti bilgi yönetim sistemi standartları doğrultusunda Bilgi Yönetim Sisteminin devre dışı kaldığı durumlar ve sistemdeki arızalar kayıt altına alınmasını sağlar.
✓ Sağlıkta kalite standartları hastane seti bilgi yönetim sistemi standartları doğrultusunda sunucu odalarının güvenliği sağlanmalıdır.
✔Sağlıkta kalite standartları hastane seti bilgi yönetim sistemi standartları doğrultusunda kurumda bulunan bütün sunucuların kayıtları tutulmalı
✔Sağlıkta kalite standartları hastane seti bilgi yönetim sistemi standartları doğrultusunda veri tabanı güvenliğini sağlamaya yönelik tedbirler alınmalıdır.
✓ Sağlıkta kalite standartları hastane seti bilgi yönetim sistemi standartları doğrultusunda dış ortamdan iç ortama erişimlerde güvenlik tedbirleri alınmalıdır.
Sağlık bakanlığı verimlilik ve kalite standartları doğrultusunda yapılması istenen tüm yazılımsal programların(yönetici takip ekranları, SMS programları vb.) anlaşmalı olunan BYS firmasına iletilmesini ve kurumda uygulanabilmesini sağlar.
Görevini yerine getirirken Kalite Yönetim Sistem politikası hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütür. Sağlıkta kalite standartları hastane seti kitapçığını ve verimlilik ve kalite uygulamaları rehberini takip etmekten sorumludur.
✓ Kalite standartları uygulamaları, verimlilik ve kalite standartları uygulamaları doğrultusunda çalışmakla yükümlüdür.
İş sağlığı ve güvenliği uygulamaları kapsamında kurumun hazırladığı iş sağlığı ve güvenliği iç
yönetmeliği hükümlerine uymakla yükümlüdür.
Hizmet içi eğitimlere planlanan uygun zamanlarda katılmakla yükümlüdür.
✔Hastane bilgilendirme yöntemi olarak kullanılan ve kendilerine iletilen smsleri okumak üzere kişisel cep telefonlarının günlük olarak kontrol edilmesinden sorumludur.
Afet planında görevlendirildiği süreçlerden ve süreçlerin yönetiminden sorumludur.
✓ Bilgi güvenliği farkındalık bildirgesinde yer alan maddelere uymakla yükümlüdür.
✔Kurumca ve ilgili mevzuat ile verilen diğer görevleri yapmak.
ETİK İLKELER:
Sağlık Meslek Mensupları İçin Temel Etik İlkeler
Bireylerin ve Toplumun Sağlığını Birinci Önceliği Sayar
Öncelikle zarar vermeme ilkesine uyar.
Sağlık hizmeti sunarken, aldığı eğitim ve edindiği deneyim ile sahip olduğu bilgi, beceri ve imkânlarının tamamını kullanarak en iyi ve faydalı olacak şekilde planlama ve uygulama
yapar. Daima en üst düzeyde hizmet vermeye gayret eder.
Hizmet verdiği bireylerin kişilik haklarına ve mahremiyetine saygı gösterir.
✔ Hastanın kendi sağlığı ile ilgili kararı kendisinin vermesi hakkına saygı duyar. Bunun için hastaya, sağlık durumu hakkında, hastanın kültürel, toplumsal ve ruhsal durumuna özen göstererek doğru ve yeterli bilgilendirme yapar.
✔Hastanın; ırkı, etnik kökeni, kültürü, politik görüşü, dini, inancı, mesleği, sosyal durumu, medeni hali, cinsiyeti, yaş ve sağlık durumu, doğduğu yer, yaşam tarzı, zihinsel ya da fiziksel yeteneği, ekonomik konumu ya da diğer tutumları temelinde ayrımcılık yapmaz.
✓ Mevcut kaynakların dağıtımını; birey, grup veya toplulukların gereksinimlerini dikkate alarak, hakkaniyet, adalet, eşitlik ve tarafsızlık ilkeleri çerçevesinde yapar.
Hastanın sağlık durumu, tanısı, hastalığın seyri ve tedavisi hakkındaki tüm tanımlanabilen bilgiler ile diğer tüm kişisel bilgileri, ölümünden sonra bile gizli tutar. Aynı zamanda, sağlık hizmeti alanların bilgi, beden ve düşünce mahremiyetine saygı gösterir.
Mesleğini Meşruiyet ve Dürüstlük Çerçevesinde Uygular
Sağlık hizmetini, almış olduğu eğitim, edindiği bilgi, deneyim ve bilimsel görüşler doğrultusunda sosyokültürel değerleri dikkate alarak yürütür. Bireye ve topluma karşı dürüst davranır, aldatıcı olmaz.
✓ Sağlık hizmet sunumunda; birey ve toplumu, bilimsel araştırma veya eğitim faaliyetleri ile belli bir uygulamayı kişi ya da kuruma yönlendirme yoluyla çıkar aracı olarak kullanmaz.
GÖREV DAĞILIMINDA ÇATIŞMA YAŞANMASI DURUMUNDA;
Çatışmaya neden olan etmenlerin çok boyutlu olduğu, biyolojik, psikolojik ve sosyal etmenlerin, çalışanların davranışını şekillendirmede etkin rol üstlendiği kabul edilmektedir. Çatışma yönetimi sürecinde, bireyin kendi psikolojik ve sosyal özelliklerini tanıması, olası çatışma tepkilerini öngörebilmesi ve gerektiğinde davranışlarını değiştirmesi, çatışmanın çözüme kavuşturulmasında etkili olabilecek bireysel katkıyı göstermektedir. Hastanede görev dağılımında çatışmanın sebepleri sistem yaklaşımı etrafında ele alınır ve çözüm önerileri de bu yönde geliştirilir. Kişisel iletişim eğitimleri, hizmet içi eğitimlerin arttırılması, hiyerarşik mesafe, etkin performans yönetimi, sosyal faaliyetlerin arttırılması gibi konular, çatışma yaşanmasının önüne geçecek yöntemlerden bazılarıdır. Görev dağılımında çatışma yaşanması durumunda bağlı bulunulan üst yöneticiye konu iletilerek, üst yöneticinin konunun özelliğine göre belirleyeceği yol izlenir.